Hej igen!

Nu är det väldigt längesen jag bloggade. Närmare bestämt när min son fick sin far.
Men det har hänt saker sen dess, så nu är det på tiden att jag tar upp bloggandet igen.
Det är nämligen så att min son har blivit far!
Jag har blivit farmor till en jättevacker gosse som heter Leo.
Han föddes den 4/10-10 kl. 14.11
Vägde 2700g och var 48cm lång.
Jag hade den stora äran att få vara med på förlossningen och det var en helt otrolig upplevelse.

Jag tänker tillängna denna blogg åt Leo helt och hållet, då vi har mycket att lära och mycket nytt att få uppleva, då denna gosse har Downs Syndrom.

Jag har arbetat med ungdomar och vuxna som har Downs men aldrig varit med från början.
Just nu plöjer jag allt jag hittar på nätet om Downs Syndrom och ser verkligen fram emot att få följa med på denna spännande resa genom livet, med allt vad det innebär.

Det kommer att bli en hel del bilder och en hel del dagboksanteckningar till att börja med. Jag har ju den stora förmånen att kunna följa Leo´s liv på väldigt nära håll då han kommer att bo här hemma med sin mamma och pappa.

Längtar tills dom kommer hem från bb i nästa vecka.
Nu väntar de på att göra ett ultraljud på Leo´s hjärta och vi håller alla tummar och tår för att det ska vara ok.
Enligt läkaren som lyssnat på hjärtat så verkar det inte vara några problem, men de vill göra ultraljudet för att vara på den säkra sidan.

Skriver mer när jag vet mer.

Så till nästa gång, ta hand om er..... och varandra.

Kommentarer
Postat av: Zara

Grattis till barnbarnet!

2010-10-08 @ 20:15:29
URL: http://zwinkler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0